Happy Diwali!! - Reisverslag uit New Delhi, India van Yvette Nijboer - WaarBenJij.nu Happy Diwali!! - Reisverslag uit New Delhi, India van Yvette Nijboer - WaarBenJij.nu

Happy Diwali!!

Door: Yvette

Blijf op de hoogte en volg Yvette

18 Oktober 2009 | India, New Delhi

Lieve allemaal,

Hier even een (kort) stukje over een van de gaafste festivals in India ... Diwali! Al weken van te voren beginnen mensen met het versieren van de huizen, kleurijke lampionnen, kaarsjes, kerstlampjes en krijttekeningen. En natuurlijk wordt er vuurwerk ingeslagen! Omdat Sanne en ik niet in Pune zouden zijn met Diwali (15-19 okt) hadden we de week ervoor al een klein feestje bij de familie Kothari, heerlijk eten en we kregen ook een paar kadootjes. Ook de dagen voor ik naar Delhi vertrok waren er mensen die nog even wat koekjes en fruit langs kwamen brengen, en alle smsjes voor een ' 'happy diwali'. Ik kreeg er echt een soort kerstgevoel van! De 16e was het dan zo ver .. vakantie!! Dus ben ik 's ochtends naar het vliegveld gereden en kwam ik om 13.30 aan in Delhi. Stond er niemand op me te wachten, en ik had het adres niet van het hotel. Na heel wat gedoe en heen en weer gebel dan toch aangekomen en eindelijk weer mn moeder en zus gezien. Ons hotel staat in Old Delhi en hier was het echt zo ontzettend druk, kleine steegjes en echt honderden mensen. Vooral door diwali was het nog eens extra druk op straat. Zaterdag hebben we een auto met chauffeur gehuurt en site-seeing gedaan in Delhi. De chauffeur kreeg het voor elkaar om ons naar wel 3 " tourist traps" te brengen, waar je bijna niet wegkomt zonder iets te kopen. 's Avonds waren we dan ook flink moe, maar gelukkig konden vanaf het dakterras van al het vuurwerk genieten. Ongelooflijk wat een vuurwerk de lucht in gaat, nog nooit zoiets gezien!! Overal waar je keek prachtige fontijnen en siervuurwerk. Alles wordt namelijk afgestoken vanaf de dakterassen dus overal staan mensen. Op de daken net naast ons hotel was een groep apen, die niet echt leken te genieten van al dat vuurwerk, arme beesten! Natuurlijk gebruiken de mensen hier geen aansteeklont, je kan het toch gewoon aansteken aan het vorige stuk vuurwerk? En een fontijn kun je ook best in je hand vasthouden, of aan je kind geven... why not!
Dit even over diwali, te veel andere verhalen, maar dat komt nog een keer.

Heel veel liefs Yvette

ps ik heb 28 euro verdient met een fotoshoot!! ;)

  • 18 Oktober 2009 - 07:49

    Jeannette:

    Harstikke leuk dat Carina en je moeder d'r nou zijn. Kunnen jullie mooi samen optrekken.
    Veel plezier jullie.

    Groetjes Jeannette

  • 18 Oktober 2009 - 09:53

    Evelien:

    Wauw, dat klinkt idd kerstachtig gezellig! Grappig dat je moeder en zus ook precies met Diwali zijn gekomen ;)
    Veel plezier!
    Groetjes,
    Evelien

  • 18 Oktober 2009 - 10:06

    Annie:

    Hallo Yvette.je maakt volgens mij alleen maar leuke dingen mee,doe je ook wel wat voor de kost. jawel een fotoshoot wat lekker wat geld op leverd. groetjes Annie

  • 18 Oktober 2009 - 11:55

    Elly.B:

    Wat een feest als je het zo leest.
    Fijn om er samen met je familie van te kunnen genieten.
    Groeten en succes verder.

  • 18 Oktober 2009 - 13:53

    Marlies:

    Heyz! Haha, volgens mij verheugen ze zich het hele jaar door op Diwali! Veel van gehoord, maar dus zeker de moeite om ook eens mee te maken!! Hier stress voor aankomende tentamenweek!;) En tussendoor denk ik aan je in dat land met nu een heerlijk temperatuurtje en al die mooie dingen om te zien en vanalles spannends om mee te maken!
    Groetjes, Marlies

  • 19 Oktober 2009 - 20:10

    Anja:

    Hoi,

    Heel veel plezier met je moeder en je zus daar!!
    Geniet met elkaar van de vakantie!!

    groetjes anja

  • 20 Oktober 2009 - 12:00

    Annet:

    Wooow, je wordt fotomodel! Je eerste salaris is al binnen ;)

    Klinkt zoals altijd weer leuk, volgens mij ben je heerlijk aan het genieten daar :D

  • 28 Oktober 2009 - 09:57

    Brigitta:

    Hallo Yvette,
    kom net terug uit Zwitserland en lees met vertraging je bericht!
    Ik had het wel leuk maar jou kan dan ook niemand overteffen.
    Als je over een poosje weer terug bent, wat zal het je dan eerst tegenvallen. Ik denk dat je gauw weer het buitenland op zal zoeken!
    Maar goed zover is het nog niet. Heel veel plezier en ook wel
    voor studie? als je daar nog wel tijd voor vindt!
    Fijn om ook je moeder en zus te zien. Ik hoop dat jullie veel gezien en genoten hebben!!

    Liefs en groetjes Brigitta

  • 01 November 2009 - 18:58

    Rico:

    Hoi,
    Hebben jullie ook Goa in de planning?
    Wil je wat informatie?
    bel 00919960321088

  • 04 November 2009 - 14:49

    Jeanetje:

    Hola chica!
    Zo te lezen vermaak jij je nog prima daar aan de andere kant van de wereld. Leuk dat je moeder en je zus gekomen zijn. Ik ben ondertussen weer terug in Nederland, het is hier koud, nat en lelijk. Ik mis 'mijn' Cala d'Or met alles en iedereen daar. Maar goed, mag niet klagen. Over 1,5 week vertrek ik naar Benidorm, om daar in de winter te werken. Weer een nieuw avontuur. Ik blijf je volgen via al je spannende/leuke verhalen en zal jou op de hoogte houden van mijn avonturen. Heel veel liefs, Jeanetje

  • 05 November 2009 - 02:30

    Leny:

    Even een kort berichtje Onze vak. zit er bijna op we hebben veel gezien en beleefd Y zal erwel over schrijven.Dat we 2uur met een auto vast hebben gezeten bij volle maan bij de Ganges en dat een Jeep van de army er ons heeft uit getrokken vonden de dames wel er leuk(wij hadden de auto niet zelf vast gereden hoor!)

  • 11 November 2009 - 17:30

    Anja:

    Leuke nieuwe foto's!!

    groetjes anja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, New Delhi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 Juli 2010

3 week Zuid-India

28 Januari 2010

Terug in Pune

27 December 2009

Fijne feestdagen!

18 December 2009

Avonturen in Nepal

01 December 2009

'Exile' in Nepal
Yvette

Actief sinds 14 Juni 2009
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 36760

Voorgaande reizen:

24 April 2012 - 02 November 2012

Avontuur in Honduras

06 Januari 2011 - 01 Mei 2011

Afstuderen in Macedonië

14 Juli 2010 - 23 Augustus 2010

Vrijwilligerswerk en Spaans leren

15 Juli 2009 - 18 Februari 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: