3 week Zuid-India - Reisverslag uit New Delhi, India van Yvette Nijboer - WaarBenJij.nu 3 week Zuid-India - Reisverslag uit New Delhi, India van Yvette Nijboer - WaarBenJij.nu

3 week Zuid-India

Door: Yvette

Blijf op de hoogte en volg Yvette

02 Juli 2010 | India, New Delhi

Slechts een paar maandjes te laat toch nog even een update van mijn allerlaatste paar weekjes India. Want het eind van het grote avontuur was zeker niet saai en mag in deze collectie niet ontbreken :).

In India moet je ervan uitgaan dat dingen altijd anders gaan dan je verwacht. Dus na een dagje inpakken, opruimen en afscheid nemen kon ik met de bus vertrekken naar Zuid-India. Eerste bestemming Hampi. India bleek echter ineens regels te gaan kennden, en de enorme tourbussen mochten niet meer in de stad het verkeer ophouden. Dit betekend dat we eerst in mini-busjes naar de busplaats werden gereden. En natuurlijk kan dit minibusje niet even drie keer op en neer rijden, dus gaan we gewoon met iedereen en bagage in 1 minibusje. Past prima toch :).
In Hampi aangekomen op zoek naar een hotel, super mooi stadje vol ruines (lees archeologische, culturele en historische schatten). Met een bootje naar de overkant en daar op zoek naar een prachtige accomodatie. Het werd een klein hokje met bed, raam, plank, hangslot en ventilator voor slechts 1,20 euro. En een super super gave eetruimte, een grote zitruimte met kussen en uitzicht op enorme rijstvelden en palmbomen. Een paradijs, vol toeristen.
Raar om zo ineens weer middenin de westerse cultuur te stappen. Zat ik vrolijk met mn handen rijst te eten (yes eindelijk ingeburgerd) keken de hele tafel me ineens vreemd aan.
In Hampi heb ik een fiets gehuurd en lekker rondgefiets, een berg/heuvel beklommen naar een apen-tempel en prachtig uitzicht. En veel tempels enzo bekeken. Hampi is een soort pompeii van India, zo ontzettend veel geschiedenis heeft deze plek! Het was een super leuke plek om mijn reis te beginnen, zo heb ik gezellig met westerse mensen gekletst (was even geleden) en heb ik met een hele Indiase familie op de grond gegeten, er sprak maar één persoon Engels maar ze vonden het super leuk, en ik ook! Daarna een nachtbus naar Bangalore geboekt om direct door te reizen naar Mysore ... dit liep alleen ietsjes anders. Toen ik samen met een Mexicaanse jongen aan het wachten was op de nachtbus werd ik steeds misselijker, witter en zieker. Gelukkig was die vreselijk lieve jongen er die me steeds wat water gaf en een paar mintsnoepjes kocht. Vervolgens een paar plastic zakjes gevraagd voor ik de bus instapte en daarna de hele nacht bijna constant overgegeven. Ondertussen nog even een man verrot gescholden die dacht aan me te kunnen zitten. En het gevoel hebben dat mijn maag afstierf door de vreselijk slechte weg. Leuk zo'n voedselvergiftiging!
In Bangalore uiteindelijk voor 24 uur hotel geregeld met veel geruzie en gedoe. Ik ben er wel achter dat ik niet zo makkelijk over me heen laat lopen als ik ziek ben --> Charijnig!!! Uiteindelijk hele dag geslapen 's avonds hoorde ik kabaal op straat. Dansen, trommels, mensenmassa .. ik naar buiten, bleek het een groot moslim festival te zijn. Super gaaf, mini-moskeeën, geiten, kamelen, zweepdansen, bloemenkorso's, muziek en duizenden lichtjes. Dus een geluk bij een ongeluk. De volgende dag was ik weer helemaal beter maar wel zwakjes. Dus lekker in de bus naar Mysore, en daar rustig aan gedaan. Mysore is een prachtige stad en hier heb ik één van Indiaas mooiste markten bezocht, vol kleur, geur, fruit en mensen. Zo verkopen ze hier gekleurd zand dat ze gebruiken voor rituelen net zoals de bloemslingers en veel wierook. Verder hebben ze op zondagavond een uur lang alle 10.000+ lampjes van het paleis aan, wat ook een spectakel was! Vanuit Mysore vol omwegen en onmogelijke lokale overvolle bussen richting het hillstation Ooty. Hier heb ik lekker genoten van de frisse lucht en heerlijke chocola in 101 smaken om vervolgens met een oud dieseltreintje te vertrekken. Dit was echt een belevenis met geweldige uitzichten van het Nilgiri gebergte vooral beroemd om de thee die er vandaan komt. Hierna wederom vol omwegen richting Kochi, een kustplaats. Daar nog wat gedoe van de rickshaw die me laat op de avond nog naar het toeristengebied Fort Cochin wilde brengen. Omdat de boten niet meer vaarden zou dit me een fortuin kosten, dus hebben we maar even ergens op een dichte hoteldeur staan rammen totdat de eigenaar die daar op de grond slaapt (is heel normaal) wakker werd en me nog even een kamer gaf. In Kochi was het heel warm/vochtig/benauwd en dit viel een beetje tegen. De stad was ook erg toeristisch. Gelukkig had ik al snel 'vrienden' gemaakt met een rickshaw chauffeur die me ineens dus overal gratis heenreed. Hij heeft me nog meegenomen naar een lokaal restaurantje voor lunch waar ik nog een aanbod voor een filmrol kreeg, maar hier helaas geen tijd voor had. De chauffeur deelde zelfs de commissie met me die hij krijgt als ik even 5 minuten een winkel inloop. Dus hier heb ik me een uurtje mee vermaakt en al snel een paar euro verdient. Daarna weer richting strand, lekker in een hangmat boekje lezen ... het goede leven!!! In Kochi hebben ze de beroemde backwaters, eigenlijk een soort waterwegen zoals in de weerribben .. maar dan tropisch. Met van hout en bamboe gemaakte woonboten kun je daar dagtochten maken. Met onder andere het bezoek aan een specerijen boerderij en aan de waterkant een maaltijd op bananebladeren. Echt een vakantie gevoel dus! Na Kochi was de reis alweer zo goed als voorbij, met de nachttrein ben ik doorgereist naar Bangalore, hier heb ik voornamelijk in een winkelcentrum rondgehangen, goedkope merkkleren gekocht en nog een laatste bollywoodfilm gezien. 's Avonds kwam ik laat aan in Pune waar ik werd opgehaalt van het vliegveld door een paar vrienden, na middernacht nog uit eten geweest en toen bij een vriend wezen slapen. Nou ja slapen, toch voornamelijk de hele nacht bijgeklets. De dag erna was mijn allerlaatste dag in India en ik heb dan ook de hele dag mensen bezocht en nog even allemaal 'laatste keer' dingetjes gedaan. Toen was het de volgende ochtend al vroeg tijd om afscheid te nemen en weer richting Nederland te gaan. Ik had graag nog een aantal maandjes willen blijven, maar er is een tijd van komen en gaan!!

Dat was het voor deze trip, maar "new adventures are waiting!". De volgende reisplannen liggen al op de plank.

'Y

  • 16 Juli 2010 - 00:49

    Leny:

    wel bijzonder om dit verhaal te lezen terwijl je nu in Venezuela zit.Het heeft dan ook wel lang geduurd voor dat je het hebt geschreven.Veel reactie zal er wel niet op komen maar dat is waarschijnlijk ook niet de bedoeling.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, New Delhi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 Juli 2010

3 week Zuid-India

28 Januari 2010

Terug in Pune

27 December 2009

Fijne feestdagen!

18 December 2009

Avonturen in Nepal

01 December 2009

'Exile' in Nepal
Yvette

Actief sinds 14 Juni 2009
Verslag gelezen: 1701
Totaal aantal bezoekers 36753

Voorgaande reizen:

24 April 2012 - 02 November 2012

Avontuur in Honduras

06 Januari 2011 - 01 Mei 2011

Afstuderen in Macedonië

14 Juli 2010 - 23 Augustus 2010

Vrijwilligerswerk en Spaans leren

15 Juli 2009 - 18 Februari 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: