KL, Melaka en terug in Singapore! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Yvette Nijboer - WaarBenJij.nu KL, Melaka en terug in Singapore! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Yvette Nijboer - WaarBenJij.nu

KL, Melaka en terug in Singapore!

Door: Yvette

Blijf op de hoogte en volg Yvette

29 Augustus 2009 | Singapore, Singapore

Kuala Lumpur (KL) is een mooie stad, maar we kwamen midden in de nacht aan in Chinatown. En we waren met zn 4en, ik,Malies en een moeder en haar 4-jarige zoon die moe was en jengelig. Dus Marlies en ik omste beurten de hostels langs, meeste zaten vol! En ondertussen kwam je ratten en kakkerlakken tegen. Welkom dus! Maar we hebben een hostel gevonden dus dat kwam allemaal goed. De dagen erna was niet alleen leuke dingen zien, maar ik was ook druk bezig met mijn logistieke gedoe visum aanvragen, uitzoeken ofie op de dag van aanvraag of uitgifte ingaat, en of ik dan wel of niet mijn vluchten om moet boeken. En ondertussen ook nog een afspraak proberen te maken met een vriend van me die in singapore woont. Zonder werkende telefoon betekend dit dus 2x per dag internet café in om mn e-mail te checken. En toen kwamen we terug van een dagje waterpark, bleek onze kamer nog keurig op slot met een mooi goedkoop slotje ... maar waren wel heel veel spullen van Marlies weg :s. Onder andere haar dure camera en alle foto's erop, verder nog 100+ euro aan geld en haar horloge. Van mij was niets verdwenen, niet omdat ze niet door mn spullen zijn geweest, maar voornamelijk om dat ik waardeloze rotzooi bij me heb. Dus dat werd een dagje bij het politiebureau zitten en papieren invullen. Maar vooral dat rotgevoel verwerken ... juist met chocola!!!
Verder is over KL zelf niet zo veel te vertellen, het is gewoon een grote stad. We zijn nog naar een enorme grot buiten de stad geweest, waar een enorm hindu beeld staat en je na 270 traptreden in een enorme grot uitkomt. Erg indrukwekkend!! Ik moest 5 werkdagen wachten op mn visum dus konden we mooi een uitstapje maken richting Melaka. Dit is een stadje met een zeer rijke geschiedenis, met onder andere een portugese, nederlandse en britse periode. Heel maf om aan de andere kant van de wereld ineens een stadhuys te zien en grafstenen met Nederlandse teksten. We kwamen aan op een zondag en dit betekende dat we het geluk hadden de nachtmarkt mee te maken. Erg gezellig en genoeg leuke dingen om te shoppen en te eten.
In Melaka kwam ik direct de eerste middag al een soort "ma flodder" figuur tegen, ze zat op een pleintje met een hele zooi tassen, trolleys en zooi om haar heen. En of ik een plekje wist om te slapen. Dus ik haar doorverwezen naar ons hostel ... dom idee want ze blijkt niet zoals normale mensen op haar bed te slapen, maar in de woonkamer op de bank. Dit betekend dus dat ik als ik 's nachts wakker ben geen tv kan kijken :|. Dus de eerste nacht maar pool gespeelt met de jongen die het bed naast me had en ook niet kon slapen. In gebroken engels vertelde hij dat hij voor het eerst buiten Taiwan was en het 'toch wel spannend vond'. De tweede nacht had ik geluk, de Nepalese jongen die in het hostel werkt was nog wakker en samen hebben we tv gekeken. Van die kookprogramma's kregen we toch wel hongen dus zijn we om een uur of twee lekker wat wezen eten in een restaurantje. De dag erna wouden we 's avonds naar de film, maar toen was de bios gesloten. Dus wij op een grasveld liggen kletsen... of nee zitten kletsen, want zodra je ging liggen kwam er een agent naar je toe dat je niet mocht liggen. In Melaka hebben Marlies en ik nog fietsen geleend van het hostel, best lastig om aan de linkerkant van de weg te fietsen, helemaal als veel wegen 1-richting zijn. Alhoewel alle politieauto's/motors die we tegenkwamen geen problemen schenen te hebben met het feit dat wij dan vrolijk de andere kant op fietsten. Hierna was het tijd voor afscheid. 's Ochtends heeft Marlies de bus genomen naar Singapore en ben ik richting KL gegaan waar ik mijn visum op ging halen. Bleek ik slecht 1 voor 3 maanden gekregen te hebben. Echt een enorme domper, nu moet ik waarschijnlijk naar Nepal en hopen dat ik hem kan verlengen. Toen moest ik ook nog geld pinnen en werd mn pasje opgegeten, duurde een half uur voor ik hem terug had. En dan zit je alleen in een grote stad waar je niemand kent en gaat alles mis :|. Dus wat doe je dan? Zorgen dat je de luxe hebt van een eigen kamer (ehm hok met bed en ventilator) zodat je even kan bijslapen, want drie nachten in Melaka zonder veel slaapt breekt wel op, zeker met slecht nieuws. Maar voor het slapen eerst ijs en chocola gegeten :) en dan ziet de wereld er een stuk beter uit. Zeker als blijkt dat in het hostel ontzettende aardige mensen bleken te zitten en we gezellig samen 's avonds nog een film hebben gekeken. De dag (27 aug) erna ging ik om 12 uur 's avonds met de nachtbus en ik had geen geld meer voor eten. Dus maar wat meegesnackt van de rest van de groep, iemand die toch naar de winkel ging drinken voor me laten kopen en nog een beetje vodka gehad zodat ik misschien lekker zou slapen in de nachtbus naar Singapore. Niet dus! Ik kwam 's ochtends aan in Singapore en toen eerst maar even gegeten! Daarna weer snel weg omdat ik in de stad had afgesproken met Prash, een vriend van me die ik 1.5 jaar gelden in New York voor het laatst heb gezien. We hadden in een warenhuis afgesproken en niet goed genoeg, omdat mijn telefoon raar deed duurde het uiteindelijk 1 uur voordat we elkaar hadden gevonden. We hebben vooral veel gekletst, eerst tijdens de lunch, toen in een coffeeshop en daarna in de tuin van een kerkje. Hier zaten we drie uur en toen we na zonsondergang weg wouden .. zat het hek op slot!!! Dus wij eroverheen geklommen. Vandaag is het zaterdag en heb ik weinig geplanned, gewoon even rustig alle e-mails bijwerken en wat lezen en tv kijken. Hier is het Ramadan en omdat ik bij moslims in huis zit word er door hen tussen zonsopgang en ondergang niets gegeten en gedronken. Staat de moeder ineens om 3 uur voor mij eten te koken in de keuken, want omdat hun vasten hoef ik dat nog niet te doen. De mensen hier zijn zo ontzettend lief! En over een half uurtje vertrek ik naar de Maleisische wijk voor de ramadan markt.
Mijn volgende update zal vanuit India zijn, de eigenlijke reden van mijn reis!
vakantie is voorbij en vanaf dinsdag begint het echte werken!
Ik hou jullie op de hoogte!

Oh en ik heb ook nieuwe foto's geupdate, niet zoveel als ik wou, omdat marlies haar camera gestolen is en hier ook foto's van mij opstonden.
picasaweb.google.com/yvette.nijboer/maleisie

  • 29 Augustus 2009 - 08:17

    Silvia:

    wat leuk allemaal, Yvette!
    je maakt wel een heleboel mee zeg!
    heel veel plezier in India,
    groetjes!

  • 29 Augustus 2009 - 08:49

    Jeannette:

    Hoi,

    Wel veel pech gehad dit keer, wat jammer dat die camera is gestolen, staan natuurlijk zoveel mooie dingen op. Nu ga je echt aan het werk.
    Jij beleeft nog es wat, hier is het allemaal saai.

    Groetjes

  • 29 Augustus 2009 - 09:07

    Annet:

    (het boomkwekerijgehalte stijgt hier... pff, alleen nog maar reacties van ons :))

    Wat heb je weer veel beleefd, zeg! Bijzonder al die verhalen van jou! Ik kan alleen maar zeggen: Geniet ervan, maak veel plezier en succes met je einddoel ;)

    Groetjes!

  • 29 Augustus 2009 - 13:29

    Annie:

    Hallo Yvette. je beleefd ook elke keer weer wat. ik zal zo de foto,s bekijken, ben er erg benieuwd naar. veel succes in India en werkse daar.in dedemsvaart gebeurd niet zoveel. groetjes Annie

  • 30 Augustus 2009 - 16:13

    Marlies:

    ow... en dan moet alles in KL nog even misgaan... Het ligt gewoon aan de stad volgens mij:p;) met je visum komt het straks vast allemaal weer goed! maar een hoop gedoe is t wel:s Heel veel groetjes daar aan iedereen in Singapore!;) En heeeeeel veel plezier in India!! Ik ga je volgen! Ben zo benieuwd naar al je belevenissen!;) Maar het wordt super gaaf, geniet ervan!
    Liefs

  • 31 Augustus 2009 - 09:48

    Anja:

    Hey Yvette,

    Ik ben nu ook gewoon met je aan het praten. Maar je wilt ook graag een berichtje en dat is voor mij een kleine moeite om te sturen. Ik lees dat je weer ontzettend veel heb meegemaakt en ook dat je, je vriend hebt ontmoet. Mooi dat dat allemaal gelukt is!!!
    Geniet nog van je laatste vakantiedag voordat je begint aan je reisje naar India en aan je onderzoek!!!

    liefs Anja

  • 31 Augustus 2009 - 09:51

    Anja:

    Met vriend bedoel ik gewoon een vriend!!!:)


  • 04 September 2009 - 16:55

    Annet:

    't is maar goed dat Anja dat eronder had gezet :)
    Ik begon al bijna in hartjes te kijken! Maar tof dat jij je 'gewone' vriend hebt gezien, zeg! het was nog spannend toch of dat zou gebeuren?
    Veel plezier maar weer in India!

  • 07 September 2009 - 13:50

    Marleen:

    Hoi Yvette wat een belevenissen allemaal !!!geniet er maar lekker an groeten van ons richard marleen lianne Maureen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Singapore

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 Juli 2010

3 week Zuid-India

28 Januari 2010

Terug in Pune

27 December 2009

Fijne feestdagen!

18 December 2009

Avonturen in Nepal

01 December 2009

'Exile' in Nepal
Yvette

Actief sinds 14 Juni 2009
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 36746

Voorgaande reizen:

24 April 2012 - 02 November 2012

Avontuur in Honduras

06 Januari 2011 - 01 Mei 2011

Afstuderen in Macedonië

14 Juli 2010 - 23 Augustus 2010

Vrijwilligerswerk en Spaans leren

15 Juli 2009 - 18 Februari 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: