"Relaxing" in Thailand - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Yvette Nijboer - WaarBenJij.nu "Relaxing" in Thailand - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Yvette Nijboer - WaarBenJij.nu

"Relaxing" in Thailand

Door: Yvette

Blijf op de hoogte en volg Yvette

19 Augustus 2009 | Thailand, Koh Tao

Lieve allemaal,

De afgelopen 2 week heb ik weer veel beleefd. De laatste twee dagen op Penang waren relaxed en gezellig. We zijn naar het strand geweest waar we ons hebben vermaakt in enorme golven. Soms lastig om voor de volgende golf het water weer uit te komen, en mijn hele bikini vol grind :p. Mijn rug erg verbrand en dat met factor 50 ... moet ik ook wel genoeg smeren! Penang zorgt voor de nodige nieuwe perspectieven: Monniken in volledig gewaad die DVD's aan het kijken zijn en met mobieltjes bellen, en vrouwen in gezichtbedekkende boerka die op een squad over het strand racen en op een waterscooter rondvaren.Verder zijn er zoveel Chinezen dat zelfs de films Chinees zijn ondertitelt. De laatste dag in Penang zijn we naar een enorm warenhuis geweest. Hier hebben we tot 's middags drie uur rondgehangen, terug naar het hostel, afscheid nemen en daarna uren lang in de bus.
Op naar Thailand! Op aanraden van Matthias en Andrea gingen we naar het eiland Koh Tao. Dit was wel even reizen, we vertrokken om 4 uur en kwamen de volgende ochtend om een uur of 9 aan. Op de boot kennis gemaakt met een Duits meisje, Tanja, met haar hebben we een kamer gehuurt. Onze kamer was bij de legendarische Mr J. iedereen op het eiland schijnt hem te kennen. Het is een hele aparte man die een soort winkel van sinkel heeft en zijn hele bungelow vol heeft hangen met kaartjes zoals: zelfgemaakte condooms, 20 jaar garantie; Dutch rich people, Dutch not working, Dutch just spend money; en verder nog lijstjes met favoriete toeristen; interessante reincarnatie theorieen en de landen die het meeste geld uitgaven bij hem. Beetje maf, maar de bungalow had een mooie locatie en we hebben heerlijk uitgerust. Wel hebben we een snorkeltoer gedaan en nog een dagje 2 fundives gedaan. De snorkeltoer was een groot succes ondanks dat je op 4 verschillende snorkelsites steeds met tientallen mensen in het water word gedumpt. Op sommige plaatsen was het koraal duidelijk aangetast, erg zonde!! Bij de laatste snorkelsite werden er een stuk of 40 japaners in het water losgelaten, in felgekleurde reddingsvesten. Ze zien weinig van de vissen want ze maken alleen foto's van elkaar hilarisch om te zien... ja ja sommige stereotypes kloppen wel degenlijk! Bij Shark Island heb ik trouwens een haai gezien van wel 1.5 meter. Prachtig hoe ze soepel door het water bewegen. Na de snorkeltoer konden we nog op een eiland naar een uitzichtpunt klimmen. Natuurlijk was ik zo handig om op mijn slippers net iets hoger dan de rest te klimmen, dit resulteerde in een flinke glijpartij en een mooie diepe schaafwond op mijn knie. Maar met betadine, alcohol, tijgerbalsum EN jodium (iedereen was behulpzaam) is het helemaal goed gekomen. Twee dagen later was het zo ver, we gingen weer duiken. Twee fundives waar we erg veel zin in hadden. De eerste werd niet zo fun, we kregen ruzie met een Titan Triggerfish ... niet zulke lieve visjes. Marlies, ik en een Fransman waren samen met een gids aan het duiken en de gids werd aangevallen en het koste zeker 5min om de vis weg te jagen, en wat gaten in haar finnen. Hierna beet de enorme vis van zeker 80cm in mijn been, gelukkig heb ik er alleen een enorme blauwe plek aan over gehouden. We waren Marlies in alle stress alleen wel kwijtgeraakt, gelukkig snel weer gevonden! De tweede duik was wel een succes en hier hebben we prachtige vissen gezien. Na al deze verhalen van rampspoed moet ik wel zeggen dat het super goed met me gaat, ik krijg ontzettend veel energie van alle nieuwe indrukken en mensen die we ontmoeten. Soms slaap ik maar een paar uur, of komt dat door een chronische jetlag ofzo ;)?
Inmiddels zit ons uitstapje naar Thailand er weer op en zijn we weer in Maleisie. Na de rust van het strand een grote stad, Kuala Lumpur.
Hierover zal ik de volgende keer wat meer vertellen. De laatste twee week zijn niet alleen fun en rondreizen, ik moet namelijk logistiek van alles uitzoeken. Zo ben ik bezig met een visumaanvraag voor India, wil ik graag een vriend van me nog ontmoeten ergens in Maleisie/Singapore en gaat Marlies een paar daagjes eerder weg met het vliegtuig dan ik. Dus dat word het nodige heen- en weergereis.

Genoeg spannende verhalen voor deze keer,
Ik zie net dat het bij jullie nog paar daagjes echt zomer is! Geniet ervan.

Heel veel liefs Yvette

  • 19 Augustus 2009 - 19:35

    Anja:

    Hey Yvette,

    Wat een belevenissen allemaal weer!! Erg leuk om te lezen. Het is hier zeker erg warm weer en morgen helemaal. Maar één dagje overleven we wel.
    Veel plezier in Maleisie!!

    liefs anja

  • 20 Augustus 2009 - 08:47

    Annie:

    Hallo Yvette wat beleef je toch weer veel ,alleen wie doet er nu slippers aan tijdens het klimmen,ja natuurlijk dat kan er maar 1 zijn. de sot is ook weer begonnen. vandaag kan de temperatuur oplopen naar 35 graden. alleen waar blijven de foto,s groetjes Annie

  • 20 Augustus 2009 - 10:48

    Aliejenne:

    Leuk al die verhalen weer! Hier is het nu echt zomer ja! en vanmiddag krijgen we nog windstoten van 110 km/u. tenminste dat wordt voorspelt. :)

    gr. Aliejenne

  • 21 Augustus 2009 - 11:13

    Annet:

    Ha Yvet!
    Wat heb je weer veel beleefd! Leuk! Je schrijft het allemaal zo leuk op :D... Geniet ervan en succes met heen- en weer reizen!
    Groetjes

  • 22 Augustus 2009 - 14:07

    Marlies:

    ja... nog elke nacht nachtmerries met triggervissen... maar we hebben het weer overleefd! Net als we heel erg veel overleven! KL was toch tof, morgen op naar melakka!
    liefs

  • 22 Augustus 2009 - 15:48

    Evelien:

    Ohjee je hebt een nieuwe drug: reizen! :P
    En oorlogswonden om te showen ;)
    Hier is het lekker weer, blok 1 kruipt langzaam dichterbij, volgende week krijg ik een eigen (jaja!) overblijfklasje met hopelijk niet al te drukke groep 3 kindjes ;) En bambambambam..ik word introductiementor! Dus dat wordt een zware eerste week van september haha..:P Maar vast ook een leuke!
    Veel plezier!
    Liefs,
    Evelien

    ps. zweden was leuk! (foto's volgen nog)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Koh Tao

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 Juli 2010

3 week Zuid-India

28 Januari 2010

Terug in Pune

27 December 2009

Fijne feestdagen!

18 December 2009

Avonturen in Nepal

01 December 2009

'Exile' in Nepal
Yvette

Actief sinds 14 Juni 2009
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 36761

Voorgaande reizen:

24 April 2012 - 02 November 2012

Avontuur in Honduras

06 Januari 2011 - 01 Mei 2011

Afstuderen in Macedonië

14 Juli 2010 - 23 Augustus 2010

Vrijwilligerswerk en Spaans leren

15 Juli 2009 - 18 Februari 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: