Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Yvette Nijboer - WaarBenJij.nu Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Yvette Nijboer - WaarBenJij.nu

Singapore

Door: Yvette

Blijf op de hoogte en volg Yvette

20 Juli 2009 | Singapore, Singapore

Hoi iedereen,

Alweer een updateje van mij, wel snel op de vorige, maar dit zal de komende weken wel veel minder worden als ik in Maleisie ga rondreizen ;).
Het is hier warm, vochtig, plakkerig weer, maar gelukkig staan overal in Hayati's huis ventilators :). Vrijdag de 17e heb ik eerst lekker uitgerust bij Hayati thuis.
Daarna kwam een vriend (Ridzwan) van haar langs en zijn we met hem de stad ingegaan naar de Arabische wijk.
Hier staat een grote moskee en allemaal lekker eettentjes. We gingen naar een restaurant waar je zonder schoenen naar binnen moet. En daar stonden allemaal lage tafeltjes en heel veel kussens. Hier hebben we heerlijk gegeten en gehangen. Daarna zijn we richting het centrum gelopen en hebben we een vriendin (Nurul) opgepikt. We zijn verder gelopen naar de Esplanade (= een theater) en onderweg kwamen we door een enorme hal wat echt een grote hangplek bleek te zijn. Hier waren tientallen jongeren bij elkaar om te hangen, te breakdancen, jongleren, dansen, skateborden. Helaas is de sfeer op de foto's niet overgekomen. Daarna op het terras van de Esplanade de omgeving, Singapore rivier, Merlion standbeeld en de enorme gebouwen bekeken. Toen met de bus terug naar huis en een poging gedaan te slapen, ik ben inmiddels flink verkouden van die air-co die steeds over je heen blaast.
Zaterdag zijn Hayati en ik nr Little India gegaan, waar we tempels hebben bezocht. En alle leuke winkeltjes afgelopen, ze hebben hier nog de zogenaamde 'shophouses' wat de autentieke Singaporeze woningen zijn: onder een winkeltje en boven een woning. Ook heb ik een nieuwe wereldschakelaar gekocht, degene die ik had gekocht paste de brede stekker van mn laptop nie in .... thnx Perry sport :|.
Oh en in al die Indiase winkeltjes heb ik eindelijk een sieraad gevonden dat ik al lang wilde hebben. Een zogenaamd handsieraad dat de hele hand bedekt (zie foto). Na wat rondgeshopt te hebben zijn we naar haar oma, tante en oom's huis gegaan. Hier waren ook nog een andere oom en tante en we hebben hier gezellig de avond doorgebracht. Eerst een super schattige Hindi Idols voor kinderen gekeken ... al sprak niemand van ons Hindi :p. En daarna met de broertjes en zusje van Hayati een spel gedaan. Carrom heet het en volgens wikipedia is het een combi tussen sjoelen en biljard. Het schijnt een populair spel te zijn, mr ik heb er nog nooit van gehoort! Zondagochtend was het tijd voor zwemles ... ja ja de vrouwen zijn op zwemles. Hayati, dr moeder en zus. We hadden een mooi privé bad op het dak van een gebouw. Hierna zijn we samen met Ridzwan naar de East Coast Park (grootste park van Singapore) geweest waar we eerst wat hebben gegeten bij een food center( Hawker center genoemd), en daarna zijn we over de pier gelopen en hebben vanaf het eind de zonsondergang bekeken.
Vervolgens mooi op tijd naar bed geweest, want Hayati moest weer opstaan om stage te lopen (ma 20e). Ik heb lekker beetje uitgeslapen en naar treinstation om Ridzwan te ontmoeten, Hayati's ouders waren zo lief om te te brengen. En samen met Ridzwan ben ik naar Sentosa geweest, het toeristeneiland van Singapore. Met allemaal opgespoten witte nepstranden, palmbomen, toeristen dingetjes zoals shows en themaparken etcetera. Ridzwan en ik hebben de budget tour gedaan, dus nr het meest zuiderlijkste plekje het vasteland geweest, lekker gezwommen en naar de gratis dierenshow geweest waar ik werd uigekozen om een handschoen aan te doen en zo'n enorme roofvogel op me af te hebben vliegen..erg gaaf!! Hierna Hayati en een andere vriend van haar (Ramlee) ontmoet en met zn vieren nog een tijdje in het warenhuis rondgehangen.
Ik heb eigenlijk nog weinig verteld over de gewoontes en gebruiken hier in Singapore. Allereerst is eten echt ontzettend belangrijk hier. Als eerste word gevraagt bij dagjes uit, waar/wat gaan we eten? Verder is het gebruikelijk om in huis altijd je schoenen uit te doen, en gebruiken ze geen toiletpapier, dit hebben ze speciaal voor mij gekocht. Huizen wil hier voornamelijk zeggen de woontorens waar ongeveer 85% van de bevolking in woont. Singapore is een beetje geobsedeert met veiligheid, dus overal staan borden met oppassen en hoge boetes voor het overtreden van regels zoals drinken in het ov. Oh ze hebben verder mooie waarschuwingspoppen voor de mexicaanse griep (zie foto), op school wordt bij kinderen 2x daags de temp genomen om te zien of ze koorts hebben ivm hiermee. Singapore is eigenlijk 1 groot winkelcentrum met letterlijk op elke hoek een enorm warenhuis en tig meer in aanbouw. Een Amerikaan vertelde ons op Sentosa dat Singapore iets tegen Hippies had in de 60's/70's en in hun paspoort een stempel met S.H.I.T. zette: Suspected Hippy in Transit.

Ik heb wel een beetje een jetlag en kan slecht uit bed komen. Morgen wordt een rustige dag en ga ik bezig met mij onderzoek. Hiervoor heb ik geen tijd meer als ik volgende week naar Maleisë vertrek. Woensdagochtend komt Marlies aan vanuit India en blijven we nog een paar daagjes samen in Singapore.

Ik heb de foto's geselecteerd dus het zijn maar een paar, en hopelijk een goede illustratie bij mijn verhaal.
ze zijn te vinden op:
http://picasaweb.google.nl/yvette.nijboer/Singapore#

Zijn er aan de andere kant van de wereld nog leuke, bijzondere, spannende dingen gebeurd? Of is iedereen druk bezig met vakantie en werk? Geniet van de zomer!!
knuf Yvette

  • 20 Juli 2009 - 16:19

    Anja:

    Hey Yvette,

    Weer genoeg beleefd!! Zal zo je foto's nog even bekijken. En zo erg is het toch niet als je niet zo goed je bed uit kunt komen:)
    Je hebt nu nog vakantie straks moet je druk bezig voor je onderzoek!!

    groetjes Anja

  • 20 Juli 2009 - 17:16

    Brigitta :

    Hoi Yvette,
    Als je weer terug bent en je wil Carambol spelen dan moet je bij mij zijn.Ik heb al heel lang zo een speelbord maar lang niet meer gespeeld. Dus bij deze...
    Je handzieraad is erg mooi.Heb je ook diezelfde halsketting erbij?
    Zo veelzijdige verhalen als jij ze schrijft kan hier nog niet.De dedemsvaria is pas volgende week en ook daar is het meestal hetzelfde.Maar wie weet.
    Superveel plezier en groetjes Brigitta

  • 20 Juli 2009 - 19:47

    Evelien:

    Wauw, je handsieraad is echt mooi! Ik heb in spanje nog gekeken naar handsieraden maar die waren lang niet zo mooi als deze! Klinkt trouwens als een enerverende maar leuke week, volgens mij vermaak jij je wel *kijkt naar foto's* ;)
    Veel plezier he!
    Knuf,
    Evelien

  • 20 Juli 2009 - 21:09

    Annie:

    Hallo Yvette.wat beleef je toch veel echt niet normaal meer,leuk handsieraad wat je hebt gekocht. in dedemsvaart is het vrij rustig. groetjes Annie

  • 21 Juli 2009 - 07:40

    Sanne:

    Hey yvette!

    Zo te lezen vermaak jij je prima! Wat leuk dat je al zoveel contacten hebt gelegd. Dus ook al iemand uit Pune :D. Heel veel succes alvast met het schrijven van je introductie en veel plezier in Maleisië!

    Tot 4/5 september!

    X Sanne

  • 21 Juli 2009 - 09:58

    Gea Klomp:

    Hallo Yvette,
    Wat een goed begin! Hobbels horen erbij en oplossen is de kunst, dat weet je inmiddels wel. Wij genieten hier van een zonnetje en 's zondags een expositie en theeterras bij AnantA. Het is leuk om je ervaringen zo mee te lezen en je handsierraad vind ik echt prachtig!
    Ga vooral genieten, lieve groet, Gea

  • 01 Augustus 2009 - 09:56

    Claudia:

    Hooi,

    Ik ben weer bij met de verhalen lezen. Ben er wel achter gekomen dat ik toch echt iets mis als ik 3 weken ben weggeweest :P

    Super leuk je verhalen en je foto's zijn ook leuk!
    Kijk uit naar de volgende..

    Liefs Claudia

    PS Heb je mijn smsje nog gekregen voordat je wegging (A)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Singapore

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 Juli 2010

3 week Zuid-India

28 Januari 2010

Terug in Pune

27 December 2009

Fijne feestdagen!

18 December 2009

Avonturen in Nepal

01 December 2009

'Exile' in Nepal
Yvette

Actief sinds 14 Juni 2009
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 36757

Voorgaande reizen:

24 April 2012 - 02 November 2012

Avontuur in Honduras

06 Januari 2011 - 01 Mei 2011

Afstuderen in Macedonië

14 Juli 2010 - 23 Augustus 2010

Vrijwilligerswerk en Spaans leren

15 Juli 2009 - 18 Februari 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: