Op reis - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Yvette Nijboer - WaarBenJij.nu Op reis - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Yvette Nijboer - WaarBenJij.nu

Op reis

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Yvette

17 Juli 2009 | Singapore, Singapore

Lieve allemaal,

Het verhaal is een beetje lang geworden, maar als je ver reist maak je veel mee.

De voorpret is leuk als je een paar weekjes weggaat, maar als je voor zeven maand weggaat is het eerder voorwerk dan voorpret. Natuurlijk gaat bij mij niet alles vlekkeloos. Denk aan een bankpas die niet werkt, dus een nieuwe aangevraagd .. blijkt de pas prima is, maar staat er alleen geen geld op mijn rekening :p. Een visumdienst die zonder aankondiging sinds 30 juni niet meer in 1 dag afgeeft (voor 'niets' naar Den Haag), Hotel in Mumbai volgeboekt. En niet te vergeten, die backpack die toch echt te klein is, of heb ik te veel zooi mee?? Maar zoals meestal het geval is, is alles toch nog goed gekomen.

Dus kon ik woensdag na veel afscheid nemen (iedereen bedankt voor alle lieve mailtje, berichtjes, krabbels, smsjes etc.) eindelijk op het vliegtuig stappen .. de moesson tegemoet! De vlucht naar London was korter dan geplanned dus moesten we nog kwartiertje rondjes vliegen, niet erg want ik heb gezellig gekletst met mijn buurman die onderweg was naar Amerika. Daarna de lange vlucht nr Mumbai. Meer als 8 uur en ik had er erg tegenopgezien, ik kan niet zolang stilzitten, en slapen lukt ook nooit echt. Maar die zorgen waren om niets want ik heb me 8 uur lang uitstekend vermaakt met mijn buurjongen Jigar. Hij is 24 komt uit Mumbai maar studeert in de VS, en was onderweg nr huis om zijn familie te verassen. We hebben de 1e 4 uur non-stop gekletst (Indiaas accent is niet altijd 100% verstaanbaar:p), spelletjes gespeelt, filmpjes gekeken, samen uit het raam gekeken en eten uitgewisselt. Daarna allebei paar uur geslapen en toen waren we er alweer ongeveer.
Ik werd keurig opgewacht door iemand van het hostel met bordje bij de gate, en paraplu tegen de moesson regen! Het hostel blijkt in een enorme sloppenwijk te liggen, maar volgens de taxi chauffeur wel een veilig gebied. Niets te klagen met een airco kamer, eigen douche+ toilet en aiportpickup en drop allemaal voor 22€. Lekker paar uurtjes geslapen en 's ochtends vroeg opgestaan. Super service in het hostel, ik moest spullen maar gewoon ingepakt laten staan en snel de stad ingaan :), kreeg wat tips voor mn ontbijt en de reis. Dus ik naar buiten en met gevaar voor eigen leven een megadrukke straat overgestoken geld gepind, en dit keer geholpen door een verkeersagent veilig aan de overkant gekomen. Na het eten snel naar het treinstation, hele belevenis want de deuren gaan niet dicht en ze hebben een women only deel. Uurtje later eruit. Direct naast het treinstation zit een enorme openluchtwasplaats (dhobi ghat). Hier zijn honderden bakken water en ondankt de moessonregen hangen er veel kleren te 'drogen'. Nou had ik geluk want het is tot half 6 bijna de hele tijd droog geweest. Hierna ben ik naar de Mahalaxmi tempel gegaan ... issie gesloten :(. Maar verderop was één van de oudste tempels van Mumbai en hier ben ik nog wel even ingeweest, erg mooi. Hierna verder gelopen naar de Haji Ali moskee, waar ik een grotere attractie leek te zijn dan moskee. De moskee ligt aan het eind van een lange pier en is omringt door de zee. Dus ik net als vele anderen via de stenen de zee ingelopen (wel droge voeten gehouden dankzij een aantal behulpzame indiërs). Maar hier waren allemaal mensen die met me op de foto wilden, net als bij de ingang van de moskee. Ik vind alles prima, als ze daarna ook maar ff een toeristenfoto met mijn camera maken (zonder vreemde mensen erop). Toen op zoek naar een telefoon want mn mobiel kreeg foutmelding bij het nr van Jigar. Er volgde een lastig telefoongesprek, want we moesten ergens afspreken en ik stond naast een weg met toeterende auto's. Ik moest een uurtje wachten en heb in de tussentijd even kennis gemaakt met wat straatkinderen die niet veel verder kwamen als zinnen als 'you buy rose, yes?'. Alsof ik nog niet genoeg rozen heb gezien de afgelopen weken. Dus maar even een bloemenarmbandje gekocht, hun blij, en ze waren wel vermakelijk dat uurtje. Jigar kwam op zijn scooter. We hebben in twee uur heel Mumbai gezien, kleine typisch indiase snacks gegeten, over de boulevard gelopen. En vooral heel veel rondgereden door Mumbai, echt super gaaf achterop een scooter de stad bekijken! Hij was gelukkig een rustige en voorzichtige chauffeur, want het is echt een grote chaos daar. Ohh en om roddels voor te zijn... hij is verloofd :p. Daarna was de dag weer voorbij en ben ik teruggereist naar mijn hostel. Vanaf het treinstation met een riskshaw, en die wou me flink afzetten! De meter stond op 31 roepie, en drukt hij ineens op de ´hired´ knop. En zegt ie doodleuk dat ik 140 moet betalen, dus ik heb hem 40 in de hand gedrukt een een hele fijne dag gewenst .. zie ik eruit alsof ik me laat afzetten! Terug in het hostel stond mijn bagage al klaar en de auto te wachten, wat een service ... Op naar Singapore!!!
Ik had mij handige backpack op een trolley gezet, en als iemand vindt dat je een backpack niet op een trolley hoort te rijden, mijn schouders waren verbrandt en dat vind ik een goed excuus. Ik moest nog een uurtje wachten, en heb gezellig samen met een zakenman nog even wat gedronken, het bleek een echte wereldburger met een huis in New York en Pune, dus ik heb zn kaartje gekregen en zal hem nog mailen voor wat leuke adressjes en tips. Daarna de vlucht naar Singapore, zonder problemen geland en snel door de gate. Daar werd ik opgehaalt niet alleen door de ouders van Hayati, maar ook door haarzelf. Ze had een dagje vrij genomen dus dat was echt een verassing! Nu zit ik bij haar thuis te klooien met mijn wereldschakelaar die niet goed werkt :s. Dit lijkt me eerst genoeg verhalen, later meer over Singapore!

Heel veel liefs,
Yvette

foto's zijn te vinden op:
http://picasaweb.google.nl/yvette.nijboer/MumbaiIn24Uur#

  • 17 Juli 2009 - 08:28

    Caro:

    Hey Yvette!
    Leuk om je eerste verhaal te lezen! Je hebt al veel beleefd zeg in weinig tijd! Echt cool! Veel plezier nog daar en ik zal je verhalen lezen!
    Liefs Caro

  • 17 Juli 2009 - 09:42

    Aliejenne:

    Hoi Yvette,

    wat een belevenissen op 1 dag. als je straks ook zoveel blijft beleven kun je het niet meer bijhouden...., dan blijf je typen. Maar leuk om dit nu zo te lezen. veel plezier in Singapore deze dagen!

    Liefs Aliejenne

  • 17 Juli 2009 - 11:25

    Karlijn:

    Hey Yvette!

    Haha nou reis begint al meteen goed geloof ik!;)
    Wat leuk al die contacten meteen! Wilde je nog smsen woensdag om je een goede reis te wensen maar helemaal vergeten door tripje naar Antwerpen, bij dezen dus nog! ;)

    Geniet van Singapore en ik zie je in september!

    Groetjes Karlijn

  • 17 Juli 2009 - 12:59

    Anja:

    Hey Yvette,

    Leuk verhaal en ik zal niet bij iedere jongen er wat achter zoeken:P

    Veel plezier nog!! En ben benieuwd naar je volgende verhaal!!

    liefs anja

  • 17 Juli 2009 - 14:35

    Annie:

    als ik je verhaal lees, kan je al weken weg zijn. zoveel als je al beleefd hebt. vond het wel boeiend en interesant ga zo door. groetjes Annie

  • 17 Juli 2009 - 16:41

    Brigitta:

    Hallo Yvette!
    Wat een verhaal en dan te beseffen dat je nog maar net weg bent.
    Behalve een flinke stortbui vanochtend, is hier niets bijzonders te beleven, en jij hebt een
    serie foto's die je verhaal mooi documenteeren, prachtig.
    Ik verheug me op verdere reisberichten en wens je veel succes!
    Groetjes Brigitta

  • 18 Juli 2009 - 22:04

    W.J.N. Te U.:

    Dag Ivette,
    hier een mail van Willen uit Uithuizen.
    TOF, dat je in India zit.
    Een dame van jouw leeftijd was daar ook eens en sprak haar gastheer tegen en die vond dat niet fijn!
    Dus bindt je sluier maar voor en weest onderdanig en volgzaam. Wacht voor de heilige koeien, zo die er nog zijn!
    Groet
    Van
    Willem

  • 01 Augustus 2009 - 19:37

    Marleen:

    Hoi yvette!nou ik ga je volgen hoor !!!!!leuk klinkt spannend allemaal !!!!!!!!maar ik lees dat je veel ziet mooi hoor !!!!!!geniet er maar van groet marleen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Singapore

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 Juli 2010

3 week Zuid-India

28 Januari 2010

Terug in Pune

27 December 2009

Fijne feestdagen!

18 December 2009

Avonturen in Nepal

01 December 2009

'Exile' in Nepal
Yvette

Actief sinds 14 Juni 2009
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 36747

Voorgaande reizen:

24 April 2012 - 02 November 2012

Avontuur in Honduras

06 Januari 2011 - 01 Mei 2011

Afstuderen in Macedonië

14 Juli 2010 - 23 Augustus 2010

Vrijwilligerswerk en Spaans leren

15 Juli 2009 - 18 Februari 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: