Relaxen in Playa Colorado - Reisverslag uit Dedemsvaart, Nederland van Yvette Nijboer - WaarBenJij.nu Relaxen in Playa Colorado - Reisverslag uit Dedemsvaart, Nederland van Yvette Nijboer - WaarBenJij.nu

Relaxen in Playa Colorado

Door: Yvette

Blijf op de hoogte en volg Yvette

20 Juli 2010 | Nederland, Dedemsvaart

Hoi allemaal,

Vanuit een zonnig en warm Venezuela (met af en toe een onweersbuitje) hier dus mijn eerste echte avonturen van deze reis.
De heenreis ging allemaal goed en in een kwart gevult vliegtuig waarin ik dus lekker languit kon liggen ben ik 14 juli aangekomen in Caracas. Een uur te vroeg zelfs! Dat was maar goed ook want niemand op het hele vliegveld spreekt Engels. En het systeem is niet heel makkelijk, ik moest nog geld hebben voor mijn vliegveld belasting. En natuurlijk werd ik daarbij lastig gevallen door een man die graag voor wat geld alles voor mij wou regelen. Hij probeerde mijn ticket en paspoort te bekijken, en van anderen die er wel intrappen krijg je die dus weer terug nadat je geld hebt gegeven. Maar gelukkig moeten ze bij mij van betere huize komen voor zo´n goedkope truc. Wel kreeg ik pas geld van de 4e machine die ik probeerde, beetje stress dus!! Na een binnenlandse vlucht en een half uurtje in de auto kwam ik aan bij Jakera Lodge in Playa de Colorado, mijn onderkomen voor 1.5 weken. Hier werd ik hartelijk onthaald door ongeveer 30 mensen .. en wat bier en verse oesters. Tja en verder is het vooral zon, zee en strand geweest. Ik zit in een prachtige lodge met uitzicht op zee, goed eten, hangmatten en gezellige mensen. Playa de Colorado is niet erg groot maar ligt direct aan zee en trekt veel lokale dagjesmensen, het is aardig veilig en de mensen zijn blij dat Jakera lodge hier is. Dus toen zondagnacht van twee jongens alle spullen inlusief gitaar werden gestolen op het strand waren die de volgende dag na even rondvragen zo weer terug ... alles inclusief het pakje sigaretten ;)
Direct de eerste morgen dat ik er was werd ik meegevraagd om sochtend 6.00 een hike te maken naar een uitzichtpunt, prachtig zo die hoge heuvels direct aan zee. Er zijn een paar verschillende groepen in de lodge, zo is er de adventure group ong 10 die gisteren is vertrokken voor een 10daagse kayak tour, en de leap groep van ook ongeveer 10 mensen die lokaal sociale en milieu projecten doet, en dan nog een paar mensen die er alleen zijn om Spaans te leren, of zoals mij Spaans in combinatie met vrijwilligerswerk. Nu ben ik voor de tweede keer in een stad (Puorto la Cruz) op ongeveer 40 minuten met de bus vanaf Playa de Colorado hier hebben ze internet cafes, restaurants en een busterminal. De afgelopen 6 dagen heb ik veel leuke dingen gedaan zoals de leapgroep meegeholpen met het schilderen van een ruine op een eiland en plaatsen van een afvalbak daar. En we hebben een super gezellige salsa avond gehad. Zondag ben ik ook naar puorto la cruz geweest maar toen met een jongen die bij Jakera werkt en zeer rijke vrienden heeft, we konden een lift krijgen in een jeep en gingen eerst even bij die man thuis langs. Dit bleek een enorme villa in een gated community te zijn, met natuurlijk een prachtige ruime jacht. Erg veel armoede heb ik hier nog niet gezien, de meeste mensen zijn goed gekleed en goed gevoed. De rest van de dagen zijn gevult met kaartspellen, een nachtwandeling op het strand, rotsen beklimmen langs de kust, zwemmen, beachvolleybal, korte hikes, lezen en kletsen. Sinds gisteren is daar ook nog 4 uur Spaans per dag bijgekomen. We hebben een goede leraar en een leuk groepje van 4 mensen.
Hopelijk ga ik deze week ook nog even duiken en dan vertrek ik zondag alweer naar de stad Merida voor mijn vrijwilligerswerk.
De volgende keer zal ik meer over deze stad vertellen.

Hopelijk gaat bij jullie ook alles goed en is iedereen lekker aan het genieten van zijn-haar vakantie waar ook ter wereld.

Liefs Yvette
ps, ik zie dat het slecht weer gaat worden bij jullie .. misschien leuk om te weten dat ik hier nu natgeregend zit. En dat het elke dag zeker wel 2 of 3 uur regend. Wel schijnt tussendoor en vooral sochtends de zon en is het super warm ... dat dan weer wel!

  • 20 Juli 2010 - 21:58

    Annet:

    Nou Yvet! Dat klinkt weer helemaal goed daar! Vooral dat kletsen! Heerlijk ;) hahaha... fijn he dat dat overal ter wereld kan! Geniet van je vakantie meid.. en je vrijwilligerswerk! :) tot in nederland! Liefs, Annet

  • 20 Juli 2010 - 22:21

    Marlies:

    Heyz Yvette!!
    Dat klinkt allemaal weer super goed!:D Tof dat je al zoveel gedaan hebt! En dat het zo'n fijne gezellige omgeving is;) Haha en degene die jou wil neppen moet idd wel wat meer in z'n mars hebben:P
    Liefs

  • 21 Juli 2010 - 04:25

    Mariët:

    Mmmm... ruilen? Hihi! Wat klinkt het allemaal heerlijk zeg! Vakantie, een taal leren, vrijwilligerswerk, mooie omgeving, warm weer.. oke, die regen hoef ik niet, maar voor de rest wil ik best ruilen! Geniet er maar goed van!!

    Liefs, Mariët.

  • 21 Juli 2010 - 13:56

    Brigitta:

    Hoi Yvette,
    ik lees het al weer: je geniet!! En dat wel weer behoorlijk!! Gelukkig, en leert ook nog spaans, handig voor je vrijwilligerswerk etc.
    Wat het weer betreft is een regenbui hier ook wel welkom want de hitte lopt nog op. (nog) maar iets minder is ook niet erg.
    Veel succes en plezier
    Brigitta

  • 30 Juli 2010 - 16:16

    Marian:

    Ha lieve Yvette, wat super dat je aangekomen bent en ervan geniet! Het klinkt allemaal weer erg leuk, zou je zo achterna vliegen!
    Succes met de dingen die je doet, weet dat je het kunt en dat je een lieve meid bent!

    Ben net terug uit Oekraine, dat was zeer geslaagd en absoluut voor herhaling vatbaar!

    Enjoy your time!

    Liefs, Marian

  • 30 Juli 2010 - 16:20

    Aliejenne :

    Hey Yvette,

    Je verhalen klinken weer goed. Ben benieuwt hoe het vrijwilligers werk was. Heb je berichtje op onze site ontvangen in Jasinja, was erg leuk. Succes en tot snel en real live.

    Dikke knuffel, liefs aliejenne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Dedemsvaart

Yvette

Actief sinds 14 Juni 2009
Verslag gelezen: 339
Totaal aantal bezoekers 36766

Voorgaande reizen:

24 April 2012 - 02 November 2012

Avontuur in Honduras

06 Januari 2011 - 01 Mei 2011

Afstuderen in Macedonië

14 Juli 2010 - 23 Augustus 2010

Vrijwilligerswerk en Spaans leren

15 Juli 2009 - 18 Februari 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: