Weer op reis - Reisverslag uit Dedemsvaart, Nederland van Yvette Nijboer - WaarBenJij.nu Weer op reis - Reisverslag uit Dedemsvaart, Nederland van Yvette Nijboer - WaarBenJij.nu

Weer op reis

Door: Yvette

Blijf op de hoogte en volg Yvette

08 Juli 2010 | Nederland, Dedemsvaart

Lieve allemaal,

Voor sommigen misschien een verassing, maar de meesten weten het inmiddels al. Ik ga deze zomer weer op reis. Dit keer slechts zes week, een combinatie van Spaanse taallessen en vrijwilligerswerk. Via deze site wil ik jullie weer een beetje op de hoogte houden.

Mijn bestemming is Venezuela. Een land waar ik weinig van wist behalve dat Hugo Chavez daar de macht heeft. Behalve dat schijnt het echter ook een prachtig land te zijn, met helaas veel criminaliteit, corruptie en armoede.

Ik ben daar van 14 Juli tot 24 Augustus. Voor mij wel spannend omdat ik in Venezuela pas te horen krijg voor welk project ik ga werken, ik heb een voorkeur aangegeven voor twee projecten. Één die zich richt op straatkinderen en een organisatie die in de steek gelaten kinderen helpt. De eerste 1.5 week ben ik echter in Playa Colorada om Spaans te leren. Vanaf 19 juli tot 23 juli heb ik elke dag 5 uur Spaanse les. En de weken daarna elke week een uurtje of 10. Playa Colorado is gelegen in het National Park Mochima en schijnt erg mooi te zijn. Na deze eerste dagen vertrek ik naar de studentenstad Mérida waar ik begin met mijn vrijwilligerswerk.

In eerste instantie wou ik bij aankomst vanaf de hoofdstad Caracas een bus nemen naar Playa Colorado, helaas kon de organisatie mijn veiligheid hierbij niet garanderen, dus heb ik gekozen voor een binnenlandse vlucht. Caracas staat namelijk bekend als de 'moordhoofdstad van de wereld'. En dat soort gebieden vermijdt ik liever ;).

Aan voorbereidingen heb ik weinig hoeven doen aangezien ik de benodigde spullen al heb van mijn vorige reis. Dus alleen nog even mijn backpack inpakken en ik ben er weer helemaal klaar voor!

Hopelijk kan ik jullie tijdens mijn reis nog een paar keer op de hoogte houden, maar anders schrijf ik bij terugkomst een verhaal.

Ik wens jullie een hele fijne zomer!

Liefs Yvette

  • 08 Juli 2010 - 15:58

    Aliejenne:

    Hoi,

    Leuk leuk, ik zal niet alles van je volgen omdat ik bijna net zo reislustig ben als jij....

    Liefs Aj

  • 08 Juli 2010 - 20:48

    Mariët:

    Jeeej minee! Wat leuk alweer reizen zeg! Hoe doe je het toch allemaal? Wel super dat je die ervaringen en avonturen aan gaat! Ik ga volgend jaar ook reizen, samen met mijn vriend. We gaan zo'n 5 a 6 weken. In elk geval richting Bonaire, een vriend opzoeken, en wat we verder gaan doen vanaf daar weten we nog niet precies!

    He, ontzettend veel plezier!!

    Groetjes, Mariët.

  • 08 Juli 2010 - 21:40

    Gea En Hilco:


    ook deze keer veel succes
    en een goede reis

  • 09 Juli 2010 - 05:56

    Yolanda:

    Klinkt goed Yvet, geniet ervan!

  • 09 Juli 2010 - 18:32

    Jeanetje:

    Hola chica!
    Ja hoor, daar gaat ze weer... Ondanks dat ik het weer super naar mijn zin heb op 'mijn' Mallorca ben ik toch stiekem wel een klein beetje jaloers op je.. Én naar Venezuela én ook nog Spaans leren! Je gaat het geweldig vinden. Een hele, hele goede reis en we houden elkaar op de hoogte (ja, die foto's komen echt nog!) Heel veel liefs, Jeanetje

  • 10 Juli 2010 - 06:54

    Martha Beukema:

    Hoi Yvette.
    we wensen je een hele fijne tijd toe. ik heb bewondering voor je zoals je dingen onderneemt. pas goed op je zelf. geniet van alles wat je ziet. succes met het vrijwilligerswerk. we zien uit naar je ervaringen.
    groet Beukemaatjes Treubweg

  • 11 Juli 2010 - 10:55

    Marlies:

    Heyz yvette!
    Suuuuuuper veel plezier daar! Geniet ervan! Hopelijk wordt het een mooi project! Liefs

  • 12 Juli 2010 - 14:10

    Caro:

    Hey Yvette!
    Gaaf dat je weer op reis gaat!
    Mijn reis zit er bijna op, nog 3 daagjes en dan vliegen we weer terug... Gaat echt snel zeg, ben bijna 4 weken weg, maar vliegt voorbij.
    Ik wens je heel veel plezier en succes op je reis!
    Liefs Caro

  • 15 Juli 2010 - 12:04

    Elly B:

    Fantastisch, wat een onderneming.
    Heel veel succes.

  • 17 Juli 2010 - 10:01

    Sanne:

    Hee Yvette, leuk dat je weer 6 weekjes weg gaat! Spaans zal je vast beter afgaan dan Hindi ;). Heb je trouwens je bachelorscriptie al teruggekregen? Wat voor cijfer had je?

    Fijne reis!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Dedemsvaart

Yvette

Actief sinds 14 Juni 2009
Verslag gelezen: 363
Totaal aantal bezoekers 36767

Voorgaande reizen:

24 April 2012 - 02 November 2012

Avontuur in Honduras

06 Januari 2011 - 01 Mei 2011

Afstuderen in Macedonië

14 Juli 2010 - 23 Augustus 2010

Vrijwilligerswerk en Spaans leren

15 Juli 2009 - 18 Februari 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: